Planując nowe ocieplanie zastanawialiśmy się nad kolorem, bo zewnętrzna część domu, będzie przecież niejako reprezentacyjna. Taka, kolorowa elewacja jest widoczna nawet z daleka, zwłaszcza jeśli jest w jasnym kolorze. Mi spodobał się żółty, ale jak się okazało kolor, kolorowi nie równy.

Tak to już jest, teraz na rynku kolorów jest cała gama odcieni, w jednym sklepie, żółty to żółty, a w innym nieco bardziej wpadający w drewno, wpadający w pomarańcz, albo brudny jasnobrązowy. Kupiliśmy kilkanaście wiaderek z kolorowym tynkiem, w takim samym kolorze, jak się nam zdawało. Jednak okazało się, że jest inaczej, odcienie różniły się od siebie i to dość znacznie. Różnice dało się zauważyć już po kilku minutach, kiedy kolejna z ekip z naszej firmy przyjechała na miejsce, pytając co to za abstrakcje nam w głowie. Nie obyło się bez śmiechu i głupich uwag. Myślałem już, że robota pójdzie na marne. Tymczasem kolorystyka przypadła do gustu zamawiającemu. Bo, to teraz taka moda na łączenie kolorów jest, a problem z kolorem, to nie problem, ważne aby ciepło było.

Firma budowlana – wcześniejsze ustalenia z klientem

kolor elewacji i ocieplenia.jpgNajlepiej, jeśli z klientem wcześniej dokładnie rozmawiamy na temat koloru elewacji. Warto, aby on zaproponował dokładny kolor, jego odcień, a nawet numer. Jeśli jednak nasz klient nie ma pomysłu, to w tym wypadku firmy budowlane mogą ukazać swoją kreatywność i jakość obsługi klienta. Już wykonywali wiele elewacji i są w stanie powiedzieć klientom, które kolory są aktualnie modne i popularne. Zarazem łatwo będzie uświadomić klienta, w którym kolorze nie widać aż zabrudzeń, które mogłyby z czasem pojawić się na elewacji.

Nie chcemy słyszeć od klienta, że kolor nie ma dla niego znaczenia. Również nie powinno nam wystarczyć powiedzenie w stylu: „niech elewacje będą koloru jasnego bądź zielonego”. Jak na samym początku wspomnieliśmy odcieni i gam kolorów jest bardzo wiele. Ale późniejsze pretensje klienta, że nie o taki kolor mu chodziło, okażą się słabą wizytówką dla firmy. To jeszcze bardziej pokazuje, jak ważna jest profesjonalna obsługa klientów.

 

Reklamy